Hanwel marketingplan

Hanwel is een leverancier van leiding-gerelateerde producten, denk hierbij aan leidingsystemen, leidingondersteuningen, afsluiters en compensatoren. Vanuit hun specialistische kennis leveren zij kwaliteitsproducten en service voor hun klanten. Om groei toenemend te laten stijgen zag Hanwel kansen in de online potentie. In samenwerking met TMC Media is er voor gekozen om eerst een stap terug te doen, door te starten met het opstellen van een marketingplan.

Wat hebben we gedaan

Samen met Hanwel hebben we eerst een stap terug gedaan en onszelf een aantal vragen gesteld: hoe ziet de markt eruit? Wat is de marktomvang? En wat zijn de targetmarkten? Na dit onderzocht te hebben konden we focusmarkten formuleren, wat direct een aantal vragen oproept: hoe groot zijn deze sectoren? Hoe kunnen we deze het beste bereiken? En wat zijn de koopoverwegingen van deze potentiële klanten?

Om de koopoverwegingen van nieuwe klanten te bepalen hebben we alle medewerkers van Hanwel Nederland en België geïnterviewd. Waarom kiezen de bestaande klanten voor Hanwel? Dit hebben we vervolgens getoetst aan de hand van klantenenquêtes: komen de resultaten uit de medewerkerinterviews overeen met de resultaten uit de klantenenquête? Na deze stap hadden we inzicht in de koopoverwegingen van de bestaande klanten van Hanwel, waarbij we de hypothese stelden dat dit voor potentiële klanten eenzelfde overweging zal zijn.

Na deze fase hebben we gekeken hoe het concurrentielandschap eruit ziet, wie zijn de concurrenten? Wat zijn hun sterktes en zwaktes? Aan de hand van deze stappen konden wij communicatiethema’s formuleren om zo goed mogelijk te kunnen inspelen op de informatiebehoeften van de geformuleerde doelgroep.

De communicatiethema’s vormen de basis voor het stijlboek, tone of voice en alle andere uitingen van Hanwel.

Hanwel Logo
Hanwel

Wat hebben we bereikt

Een duidelijk beeld van de markt, wat hierbinnen de doelgroep is en wie de concurrenten zijn. Inzicht in hoe medewerkers en klanten Hanwel zien en duidelijk geformuleerde communicatiethema’s. Deze communicatiethema’s vormen de leidraad voor alle (online) uitingen van Hanwel. 

hanwel-2

Contact opnemen

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact met ons op via het formulier. 

Contact opnemen

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact met ons op via het formulier.