Sales enablement tool Lipton

Lipton is een van de bekendste frisdrankmerken en onderdeel van Unilever. Het Liptonteam van Unilever Nederland vroeg TMC Media om een salesapplicatie te ontwikkelen voor de buitendienst die voorziet in de meest persoonlijke benadering per onderneming, waarbij het gebruik van alle content constant te meten is.

Wat hebben we gedaan

In een 0-sprint hebben we een uitvraag gedaan om zo alle technische wensen uit te schrijven en tot een gedegen plan van aanpak te komen. Wie zijn de gebruikers? Welke functies hebben de gebruikers nodig? Hoe geven we het meeste inzicht? Wat komt er kijken m.b.t. security? Wat wordt er waar opgeslagen? Aan het eind van deze fase hebben we een duidelijk beeld van hoe de applicatie eruit komt te zien.

Vervolgens hebben we samen met Unilever de content op outletniveau uitgewerkt om op deze manier de meest persoonlijke benadering te kunnen realiseren. Deze salesflows hebben we in een overzichtelijke- en gebruiksvriendelijke menustructuur opgedeeld. Hierbij wordt ook op outletniveau getoond welke andere Unilevermerken relevant zijn om cross- en upsellmogelijkheden te kunnen benutten.

Het resultaat is een volledig nieuw salesplatform waar het Liptonteam op outletniveau sales mee kan voeren.

Lipton-2

Wat hebben we bereikt

Een gebruiksvriendelijke applicatie welke op basis van bestaande data op outletniveau een persoonlijke presentatie kan faciliteren. De presentaties die in deze applicatie worden getoond zijn met alle functionaliteiten van dien volledig meetbaar. Op deze heeft Unilever inzicht in welke vertegenwoordigers welke content gebruiken om uiteindelijk de deal te sluiten.

Lipton-1

Contact opnemen

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact met ons op via het formulier.

Contact opnemen

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact met ons op via het formulier.