Wat ons beweegt

Vanuit ons vak en onze oprechte interesse op het gebied van continue veranderende koopbehoeften en verkooptechnieken zijn we altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Gelukkig zien niet alle advocatenwebsites er hetzelfde uit

Justitia

Als onderdeel van haar nieuwe online marketingstrategie, ontwikkelden wij een volledig nieuwe websiteomgeving voor een gerenommeerd advocatenkantoor.

In nauwe samenwerking met het marketing- en communicatieteam van het kantoor, realiseren onze online marketing experts inmiddels goede resultaten. Meer bezoekers op de website, meer contact- en informatieverzoeken, meer nieuwe klanten en meer declarabele uren. Proficiat!  

Binnenkort komen wij bijeen om het project te evalueren. Hierop vooruitlopend keken wij samen met het projectteam terug naar onze pitch met de 7 kernpunten. En eerlijk is eerlijk, wij zijn blij dat onze opdrachtgever het lef heeft gehad om ons, binnen de kaders van de pitch, de vrije hand te geven!

  • Een verhaal vertellen, jullie verhaal:

De nieuwe website omgeving moest logisch zijn opgebouwd en als het ware vanzelfsprekend werken. Een website waar bezoekers alle informatie makkelijk kunnen vinden gaat ervoor zorgen dat zij ook langer op de website blijven. Vertel een verhaal op de website. Vertel het verhaal van het kantoor. Wat is de werkwijze? Wie zijn jullie? Wat zijn jullie specialismen? Wie zijn de cliënten? Wat hebben jullie voor de cliënten betekent en wat kunnen jullie voor toekomstige cliënten betekenen?

  • Dichter bij jullie klanten staan:

Door openhartig te zijn en het kantoor op deze wijze te presenteren, staan jullie veel dichter bij jullie online bezoekers. Het maakt het kantoor benaderbaar en hiermee wordt de drempel verlaagd om contact op te nemen. Vooral dit laatste is onderscheidend ten opzichte van andere kantoren.

  • Persoonlijk en vertrouwenwekkend:

Al deze factoren moeten vertrouwen bij de website bezoekers kweken, want dit is de juiste basis om met jullie in contact te komen. Het is in ieder geval belangrijk dat er op een persoonlijke manier relevante informatie wordt aangeboden. Een online (gratis) kennismakingsgesprek, resultaten van cases, workshops voor klanten en / of een nieuwsbrief. 

  • Gebruiksvriendelijk en interactief:

Qua opzet van de site zijn wij een groot voorstander van een one page website. Dit is een website lay-out waarin alle content en functionaliteit op één pagina wordt geplaatst. Het startpunt van de website is een volledige afbeelding waarop alleen jullie naam, het logo en navigatiemenu worden getoond. Klik vervolgens op een willekeurig label en je schuift over de website naar de bijbehorende inhoud.

  • Toegankelijk en overzichtelijk: 

De one page website richt zich voornamelijk op het eerste contactmoment met jullie klanten. Alleen de informatie die dan van belang is komt naar voren. Hierdoor blijft de website overzichtelijk en het verhaal helder én toegankelijk. Daarnaast blijft het navigatiemenu continue in beeld. Zodoende kunnen bezoekers op ieder moment naar het gewenste onderdeel binnen de website navigeren.

  • Aandacht pakken en vasthouden:

De website moet strak zijn opgemaakt. De homepagina bevat een mooie slider inclusief afbeeldingen die rouleren. Iedere afbeelding is gekoppeld aan een relevante quote. Doel hiervan is om de aandacht te pakken en vast te houden.

  • Wat zeggen de klanten op de website:

Belangrijk onderdeel van de nieuwe website is de input en feedback van klanten. In jullie geval is het vooral de persoonlijke aanpak en de oprechte interesse in de uitdagingen van klanten die het onderscheid moet maken. Er licht hierbij minder nadruk op het ‘etaleren van kennis’, zoals op veel andere websites wordt gedaan.

Ter lering en inspiratie hebben wij in dit traject enorm veel websites bekeken. Bijna zonder uitzondering zijn deze websites op dezelfde wijze samengesteld en opgebouwd: Rechts- en kennisgebieden, partnerinformatie, artikelen etc. Kortom, heel veel zenden en weinig streven tot werkelijke interactie met belanghebbenden.

Onderscheid je van de massa en ga terug naar de essentie. Terug naar het begin. Waarom ben je destijds begonnen als advocaat? Wat drijft je? Waar krijg je energie van en wat past er bij je?

Laat je website een reflectie zijn van wie je bent, waar je voor staat en wat je voor je klanten kunt betekenen. Wij beloven je dat het traject van het samenstellen van een nieuwe website net zo lonend zal zijn als de resultaten die de website genereert.   

ADRES

Zwaardstraat 16, Lokaal 1.26
2584 TX Den Haag

TELEFOON

SOCIAL MEDIA

CERTIFICERING