Wat ons beweegt

Vanuit ons vak en onze oprechte interesse op het gebied van continue veranderende koopbehoeften en verkooptechnieken zijn we altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Digitale veranderingen in tijden van crisis

Rocket image

Nu heel de wereld op zijn kop staat en we minder kunnen reizen, er nog steeds geen volledig onderwijs wordt gegeven en meerendeel van de werknemers thuis werkt, zie je het koopgedrag van consumenten veranderen. Deze verandering is van invloed op het aankoopgedrag in de B2B en de marketingmachine zal zich moeten aanpassen aan deze nieuwe realiteit. Maar hoe doe je dat? 


1. Meer tijd en aandacht voor digitale marketing
Wegens een vermindering aan fysieke afspraken hebben B2B- en dienstverlenende industrieën meer tijd en focus voor hun digitale marketing en social media kanalen. Deze focus kan bijdragen aan het alsnog behalen van omzetdoelstellingen. Het voordeel van digitale marketing is dat het meetbaar is en blijft. Daarnaast is er ook geen face-to-face interactie voor nodig. Marketeers kunnen makkelijk een goed beeld krijgen van hun investeringsrendement (ROI) en kunnen daardoor zien welke activiteiten het grootst aantal kwalitatieve leads opleveren en tegen welke kosten.

2. Een verschuiving binnen de evenementenindustrie
Zonder enige twijfel zal de huidige situatie een enorme impact hebben op de evenementenindustrie. In plaats van real-life evenementen zal er een verschuiving moeten plaatsvinden naar virtuele evenementen, met als belangrijkste doel een groter bereik en zichtbaar meer interactie. Nu bijna de hele evenementenindustrie tot stilstand is gekomen zal er meer geld gestoken moeten worden in digitale marketing om verloren leads om te zetten naar succesvolle leads.

3. Televisie en online media consumptie stijgt
Uit de huidige inzichten blijkt dat bedrijven minder geld uit geven aan onder andere reclame. De verwachting is echter dat er een stijging zal zijn in de consumptie van TV en streaming media. Marketeers kunnen hierop inspelen door te investeren in online marketing met een focus op de thuiszittende doelgroep.

4. Een toename in e-commerce
Dat consumenten worden geacht thuis te blijven en sociale contacten te mijden, leidt tot een stijging in online aankopen. Een gouden kans voor commerciële bedrijven om hierop in te spelen en optimaal te profiteren van de situatie.

5. Meer tijd voor optimalisatie

Ten slotte klagen wij marketeers vaak dat we geen tijd hebben om de huidige marketingstrategie te herzien wegens hoge werkdruk. Maar met het voordeel van thuiswerken zouden we meer tijd moeten hebben om onze marketingstrategie te bekijken en SEO, PPC, socials, re-marketing, programmatic, video of content marketing strategieën te verfijnen. Dit is hét moment om nieuwe vaardigheden te leren, zoals data science – wat een goede aanvullende vaardigheid kan zijn voor digitale marketeers – maar ook om nog beter te gaan kijken naar wat het beste is voor jouw klant.

Onze conclusie: door in deze gekke tijden de focus op digitale marketing te versterken, wordt de normaliteit behouden en ligt een concurrentievoordeel in het vooruitzicht. Win-win!

ADRES

Zwaardstraat 16, Lokaal 1.26
2584 TX Den Haag

TELEFOON

SOCIAL MEDIA

CERTIFICERING